Dzīves gudrība vienmēr ir dziļāka un plašāka par cilvēku gudrību.

Arhīvs
Marts, 2024
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Pētījums: Centralizēto eksāmenu rezultāti nav atkarīgi ne no skolas lieluma, ne skolas atrašanās vietas
Publicēts 21. septembrī, 2017.
Runājot par skolu reformu plānu, Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomniece izglītības jautājumos Ināra Dundure sacīja, ka tikai centralizētie eksāmeni nevar būt pamats, lai lemtu par vienas vai otras skolas slēgšanu.

LPS trīs gadu garumā ir veikusi pētījumu un tā rezultāti apstiprina, ka 12. klašu centralizēto eksāmenu rezultāti nav atkarīgi ne no skolas lieluma, ne skolas atrašanās vietas. Eksāmenu rezultātu analīze veikta, visās izglītības iestādēs, izņemot Valsts ģimnāzijas, jo tajās mācības notiek pēc citiem principiem.

„Skolēnu skaitam un studentu skaitam samazinoties, zūd jēga centralizētajiem eksāmeniem, jo augstākās mācību iestādes ņem pretim gandrīz jebkuru. Vidusskolēniem zūd motivācija nokārtot eksāmenus pēc iespējas labāk,” pauž Dundure.

Kā ziņots, patlaban Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) veic pētījumu ar mērķi nodrošināt objektīvus datus, balstoties uz kuriem pašvaldībām būs iespēja veidot optimālu skolu tīklu. Pētījuma gala ziņojums plānots šā gada oktobrī.

Šā gada jūlijā IZM publiskoja skolu interaktīvo karti, kas uzrāda būtiskas atšķirības starp eksāmenu rezultātiem pilsētās un laukos, un skolēnu skaita proporcijās pret skolotājiem. Turklāt redzams, ka skolēni arvien biežāk izvēlas mērot arī garākus ceļa posmus, neizvēloties mājām tuvāko skolu.

Arī vēstīts, ka 2015.gada oktobrī valdība atbalstīja kritērijus par minimālo skolēnu skaitu 10.klasē - novada pilsētās 10.klasi var atvērt, ja tajā ir vismaz 18 audzēkņi. Divu gadu pārejas periodā noteikts, ka mazākās skolās novados 10.klasē var būt desmit skolēni, bet pēc tam - ne mazāk kā 12.

Foto: StockSnap/https://pixabay.com/en/users/StockSnap-894430/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: